ΑΡΘΡΑ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΚΑΡΑΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ

1 σχόλιο:

  1. ΣΧΟΛΙΑΜΟΣ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ: «Τα Θεόπνευστα τα Αλάνθαστα».
    Σχόλιο - απάντηση στην αμφισβήτηση της θεοπνευστίας και αλήθειας των δύο γενεαλογιών του Ιησού Χριστού, ήτοι αυτής από το κατά Ματθαίον Ευαγγέλιο και αυτής από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, όπως οι αμφισβητήσεις αυτές εκτέθηκαν στο αναφερόμενο άρθρο:
    1. Γιατί αναφέρονται οι δύο γενεαλογίες στον Ιωσήφ και όχι στην Παναγία:
    Ο λόγος είναι, ότι στην εποχή εκείνη, δεν κατέγραφαν ΠΟΤΕ γενεαλογίες γυναικών, αλλά μόνο ανδρών. Κι αυτό γιατί τα κληρονομικά δικαιώματα των Ισραηλιτών, σύμφωνα με τον μωσαϊκό νόμο, ίσχυαν ΜΟΝΟ από τους πατέρες τους και όχι από τις μητέρες τους. Ο Ιησούς, αν και προήλθε θαυματουργικά από την Παναγία, το γενεσιουργό σπέρμα αποδόθηκε στον Ιωσήφ «όπως ενομίζετο» (Λουκάς3:23), και συνεπώς ο Χριστός είχε όλα τα κληρονομικά και νομικά δικαιώματα της καταγωγής του Ιωσήφ, σύμφωνα με τον Μωσαϊκό Νόμο.
    Κατά συνέπεια έχουμε δύο γενεαλογίες που είναι και οι δύο του Ιωσήφ αλλά συμβατικές.
    2. Γιατί και δύο οι γενεαλογίες του Ιωσήφ, διαφέρουν μεταξύ τους:
    Στο Βιβλικό Παλαιοδιαθηκικό Ισραήλ ίσχυε ο ανδραδελφικός γάμος, γνωστός και ως λεβιρατικός γάμος. Σ’ αυτόν τον γάμο, κατ’ έθιμο, ένας άνδρας παντρευόταν τη χήρα του πεθαμένου αδελφού του, αν αυτή δεν είχε γιο, για να παραγάγει απόγονο που θα συνέχιζε τη γραμμή του αδελφού του.
    Έτσι, με τις δύο γενεαλογίες τού Ιωσήφ συμβαίνει το εξής: Ο ένας Ευαγγελιστής χρησιμοποιεί την καταγωγή του Ιωσήφ με βάση τους φυσικούς πατέρες της γενεαλογίας, και ο άλλος Ευαγγελιστής, με βάση τους ανδραδελφικούς γάμους, καθώς ο Ιωσήφ ήταν τέκνο ανδραδελφικού γάμου, και κάποιος συγγενής ανέστησε σπέρμα στον αποθανόντα πατέρα του.
    Κατά τον ίδιο τρόπο, και ο Ιησούς, θεωρούνταν, βάσει του Μωσαϊκού Νόμου, «όπως ενομίζετο» (Λουκάς3:23), τέκνο του Ιωσήφ, και είχε όλα τα δικαιώματα της γενεαλογίας του Ιωσήφ από τον βασιλιά Δαυίδ, ενώ ήταν «Υιός Θεού».
    Πολύ απλά λοιπόν, εξηγούνται οι δύο διαφορετικές γενεαλογίες του Ιωσήφ, και ο λόγος που αντί για τη γενεαλογία της Παναγίας, αναφέρεται η γενεαλογία του Ιωσήφ.
    Συμπέρασμα και οι δύο γενεαλογίες είναι θεόπνευστες αληθείς και απόλυτα ακριβείς και θεόπνευστες, αλλά φαινομενικά και μόνο διαφέρουν για το λόγο που προαναφέρθηκε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή